غرفه نمایشگاهی محلی است برای معرفی شخصیت شرکت و پیشبرد آن به سمت اهدافش.
امروزه در دنیای مدرن برپایی نمایشگاهها یکی از ابزارهای موثر برای تبلیغ و فرصتی برای شرکتهاست تا بتوانند در بازار رقابتی موجود به معرفی هرچه بهتر خود بپردازند. از این رو، شرکت در نمایشگاههای داخلی و بینالمللی به عنوان ابزار تبلیغاتی قدرتمند برای معرفی و نمایش کالا و خدمات همیشه حائز اهمیت بودهاست.
هنر به نمایش گذاشتن هرچه بهتر کالا و خدمات و حضور پررنگتر در نمایشگاه، مستلزم طراحی غرفه نمایشگاهی تخصصی و منحصربهفرد میباشد. غرفه نمایشگاهی محلی است برای معرفی شخصیت یک شرکت و پیشبرد آن به سمت اهدافش. داشتن غرفه نمایشگاهی استاندارد که از نمای مناسب و متناسب با کسبوکار شرکت برخوردار باشد اولین گام در راستای حضور موفق در یک نمایشگاه به حساب میآید.
طراحی غرفه نمایشگاهی و ساخت غرفهای حرفهای از جمله مسائل مهمی است که اگر به خوبی مورد توجه قرارگیرد، می تواند برگ برنده در بازار رقابتی موجود را بهراحتی در اختیار شرکت یا سازمان حاضر در نمایشگاه قرار دهد.
غرفههای نمایشگاهی، برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر باید دارای ویژگیهایی از جمله: جذابیت بالا، هماهنگی اجزا با نوع کالا یا خدمات، طراحی مناسب با کالا یا خدمات، نورپردازی متناسب، استفاده از رنگ شرکت و... باشند که اجرای آن نیازمند به کارگیری افراد متخصص در زمینه طراحی و معماری و نیروی اجرایی ماهر به منظور ساخت اصولی غرفه نمایشگاهی میباشد.
طراحی غرفه نمایشگاهی فرایندی است که در آن با ارائه نوآوری، خلاقیت و راهکارهای موثر و عملی سعی میشود غرفه نمایشگاهی ساخته شود که بتواند بهدرستی هویت یک شرکت و فعالیتهای آن را به نمایش بگذارد.
برای طراحی غرفه نمایشگاهی از طیف وسیعی از تکنولوژیها و تکنیکها استفاده میشود تا بتوان غرفهای ساخت که علاوه بر زیبایی بصری و جلب توجه مخاطب، هویت شرکت، فعالیتها و یا محصولاتی که ارائه میدهید را بهخوبی معرفی کند و مخاطب را تشویق به خرید از شما کند. بنابراین طراحی غرفه نمایشگاهی باید بهگونهای انجام شود تا پیامتان را به خوبی به مخاطب برساند و مخاطب نیز بهراحتی آن را دریابد و همچنین مخاطب را تشویق کند تا با شما ارتباط برقرار کند و واکنشی را که شما انتظار دارید، انجام دهد.
طراحی غرفه نمایشگاهی نیازمند برنامه ریزی جامعی است تا بهترین و مناسبترین متد برای داشتن غرفه نمایشگاهی برای شرکتهای مختلف مشخص شود. در فرایند طراحی غرفه نمایشگاهی، متخصصان حوزههای مختلف حضور دارند، مانند متخصصان معماری، طراحی گرافیک، صوتی و تصویری، رسانههای دیجیتال، نورپردازی، طراحی داخلی، و تولید محتوا و... .
با توجه به اهمیت این موضوع، طراحی غرفه نمایشگاهی از جمله خدماتی است که گروه تبلیغاتی طراحان پارسه به مشتریان ارائه میدهد.
فرآیند طراحی غرفه نمایشگاهی در طراحان پارسه:
- برگزاری جلسه مشاوره در خصوص موضوع فعالیت شرکت و اهداف حضور در نمایشگاه
- بررسی نیازهای اولیه، فضاهای مورد نیاز و متراژ غرفه نمایشگاهی مدنظر
- ارائه نمونه غرفههای نمایشگاهی اجرا شده متناسب با نیاز کارفرما
- طراحی غرفه نمایشگاهی به صورت سه بعدی در نرم افزارهای گرافیکی
- ارائه طرح به کارفرما و اعمال تغییرات نهایی
- آغاز فرآیند ساخت غرفه توسط تیم طراحی
چگونه یک غرفه نمایشگاهی خیرهکننده طراحی کنیم؟
در ساخت غرفه نمایشگاهی خیرهکننده، باید به این عامل توجه کرد که غرفه شما تا چه حد بر بیننده تاثیر میگذارد و چقدر در بین سایر رقبای خود در نمایشگاه منحصر به فرد است. حتی اگر شرکت شما محصولات یا خدمات منحصر به فردی ارائه دهد، طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی با ظاهری ضعیف، بهراحتی میتواند مشتریان بالقوه شما را از خود براند و بدین ترتیب به سمت رقبایتان کشیده شوند. با توجه به اهمیتی که طراحی غرفه نمایشگاهی دارد، در ادامه چند نکته مهم کلیدی و استراتژیک که برای طراحی غرفه نمایشگاهی خیره کننده وزیبا که توجه بینندگان را به خود جلب کند و نتیجه مورد نظر را برایتان به ارمغان اورد، مطرح میشود.
هدف از شرکت در نمایشگاه:
هدف و دلیل خود را از شرکت در نمایشگاه تعریف کنید و مشخص کنید که قصد دارید چه پیامی را از طریق غرفه نمایشگاهیتان با مخاطب خود در میان بگذارید. اهدافتان را در طول طراحی غرفه و غرفه سازی در نظر داشته باشید و متناسب با آن غرفه نمایشگاهی خود را طراحی کنید. غرفههای نمایشگاهی باید بتوانند بهخوبی شما و فعالیتهایتان را معرفی کنند که این امر زمانی اتفاق میافتد که طراحی غرفه متناسب با هدف و قصد شما از حضور در نمایشگاه اتفاق بیفتد.
مخاطبان هدف:
در حین طراحی غرفه نمایشگاهی، همیشه مخاطب هدف خود را در ذهن داشته باشید و با توجه به آنچه میخواهد و نیاز دارد، غرفه نمایشگاهی خود را بسازید. هرچقدر که غرفه شما زیبا و حرفهای طراحی شده باشد ولی به نیازها و خواستهای مخاطب توجهی نداشته باشد، تاثیری نخواهد داشت و شما را به نتیجه دلخواهتان نمیرساند.
استفاده از حداکثر فضا:
در طراحی غرفه نمایشگاهی باید از فضایی که در نمایشگاه به شما اختصاص داده شده، بهترین استفاده را بکنید. برای مثال حواستان به جایگاه قرار گرفتن لوگو باشد. درهای وردی به غرفه را مد نظر قرار دهید تا مانعی یا چیزی آن را سد نکرده باشد. مکان های ملاقات را در درون و انتهای غرفه قرار دهید و... .
متن:
اگر میخواهید در طراحی غرفه نمایشگاهی خود از متن و یا نوشته استفاده کنید، توجه داشته باشید که حتما مختصر ومفید باشد. زمانی که یک کلمه بهتنهایی میتواند پیام شما را برساند نیاز به استفاده از جمله ندارید. از فونتهای بزرگ استفاده کنید که به اندازه کافی واضح باشند و از فاصله زیاد هم قابل دیدن باشند. بهتر است متن و نوشته خود را در نیمه بالای غرفه قرار دهید تا بینندگان بهراحتی آن را ببینند.
گرافیک:
یک تصویر خوب بسیار با ارزشتر از هزار تا کلمه است. این سخن بهویژه در حین طراحی غرفه نمایشگاهی بسیار اهمیت پیدا میکند. استفاده از یک تصویر درست و مرتبط، میتواند در انتقال سریع پیام شما، بدون نیاز به هیچ متن و توضیحی تاثیرگذار باشد.
سالها تجربه در زمینه طراحی و ساخت غرفهای نمایشگاهی برای شرکتها و سازمانهای مختلف با مناسبترین قیمت و بهترین کیفیت، طراحان پارسه را به انتخابی مناسب برای شرکتکنندگان در نمایشگاههای مختلف تبدیل نمودهاست.
جهت مشاهده نمونه کارهای غرفه سازی طراحان پارسه اینجا کلیک کنید
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و حضور در جلسه مشاوره و همچنین سفارش طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی موردنظر خود میتوانید با کارشناسان ما در بخش طراحی غرفه نمایشگاهی از طریق شماره ۸۸۹۵۰۱۳۰ تماس حاصل فرمایید.